• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش شنبه 6 امرداد 1403 بروز رسانی 06:17
تمرین برای حفظ قرآن به بهبود درس‌هایم بسیار کمک کرد کد مطلب: 348 | تاریخ انتشار: 1402/6/1 | اخبار | فرهنگی
تمرین برای حفظ قرآن به بهبود درس‌هایم بسیار کمک کرد
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه علی مهدی دارنده مقام اول حفظ ۱۰ جزء قرآن در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: هدف اصلی من از شرکت در مسابقات قرآن، حفظ کل قرآن بود، اما نمی‌توان گفت به مقام آوردن فکر نمی‌کردم.

وی دررابطه‌با وابستگی‌اش به قرآن عنوان می‌کند: در کنار حفظ قرآن به درس‌هایم نیز می‌پردازم، چرا که قطعاً این راه به بهترشدن درس‌هایم نیز کمک شایانی کرده است.

علی مهدی افزود: ابتدای مسیر حفظ قرآن کمی نگران بودم که آیا می‌توانم حافظ کل قرآن شوم و از طرفی بسیار علاقه‌مند بودم که این کار را به سرانجام برسانم. هرچه جلوتر می‌ر‌فتم، با کلام‌الله انس بیشتری می‌گرفتم، انگیزه و وابستگی من به قرآن بیش از قبل می‌شد. به فرض مثال هرگاه کسالتی داشتم و چند وقت از قرآن دور بودم احساس ناراحتی می‌کردم و ذهنم درگیر بود.

دارنده مقام اول حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم پیرامون فضای مسابقه قرآن و عترت که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان داشت: سطح مسابقات بسیار بالابود؛ زمانی که وارد اردوگاه شدم دیدم که بچه‌ها به طور مستمر برای مسابقه آیات را مرور کرده و بسیار تلاش می‌کنند. همچنین بعضی دیگر به دنبال شناسایی رقیبان خود بودند و با همدیگر صحبت می‌کردند.

وی ابراز داشت: در ابتدای اجرا کمی نگران بودم، اما بعد از شروع اضطرابم رفع شد؛ در پایان اجرا در چهره دیگران رضایت‌مندی کاملی مشاهده می‌شد، اما من باز هم به تلاش بیشتر فکر می‌کردم و انتظار مقام اول را نداشتم.

علی مهدی در خصوص ارتباط قرآن و پوشش خود اذعان داشت: یک زن مسلمان باید حجاب را باور داشته باشد؛ من با قرآن به اهمیت، ویژگی‌ها و فواید حجاب پی بردم و هم اکنون حجاب را به‌عنوان پوششی که برای من مفید است باور دارم؛ افزون بر این، می‌دانم که حجاب باعث امنیت و آرامش بیشتر من در جامعه می‌شود.

دارنده مقام اول حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم به دانش‌آموزان علاقه‌مند در این عرصه توصیه می‌کند: در هیچ حالتی ناامید نشوید. افرادی که برای ورود به زمینه حفظ قرآن شک دارند؛ باید بدانند هنگامی‌که قدم به این عرصه بگذارند آرام‌آرام با کلام خدا انس می‌گیرند و رفته‌رفته انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و تردیدشان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادرش برای حفظ قرآن کریم او را تشویق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌دانم چطور از پدر و مادرم بابت حمایت و تشویق‌هایشان تشکر کنم و زحماتشان را جبران کنم.
نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.