• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش شنبه 6 امرداد 1403 بروز رسانی 03:23
تیم فوتبال زیر 17 سال ایران توانست با شکست یمن ضمن صعود به جام جهانی، به جمع 4 تیم برتر آسیا برود. کد مطلب: 264 | تاریخ انتشار: 1402/4/5 | اخبار | ورزشی
تیم فوتبال زیر 17 سال ایران توانست با شکست یمن ضمن صعود به جام جهانی، به جمع 4 تیم برتر آسیا برود.
به گزارش "ورزش‌سه"، شاگردان حسین عبدی پیش از این برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های زیر 17 سال آسیا با افغانستان، قطر و کره‌جنوبی در یک گروه قرار گرفته بودند. آنها در بازی اول با نتیجه 6 بر 1 افغانستان را شکست دادند، در بازی دوم مقابل قطر به تساوی بدون گل دست یافتند و در شرایطی که با استرس به مصاف کره‌جنوبی در بازی آخر رفتند، موفق شدند با دو گل جوانان این تیم قدرتمند قاره آسیا را از پیش رو برداند.


ایران به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بود و تصور می‌شد کار آسانی مقابل یمن برای صعود به جمع 4 تیم برتر آسیا داشته باشد، که مجوز جام جهانی هم محسوب می‌شد، اما یمنی‌ها که با انگیزه زیادی به مسابقات وارد شده بودند و پشت سر تایلند از گروه اول با 6 امتیاز صعود کردند، نمایش خوب و جانانه‌ای مقابل تیم سرشناس ایران داشتند و در پایان بازی آمار مالکیت و پاس بیشتری به سود آنها ثبت شده بود. با این حال به نظر می‌رسد حسین عبدی آنالیز خوبی از تیم ناشناخته حریف داشت و برتری در شوتزنی که 13 به 7 به سود ایران بود، نشان می‌دهد برای این مسابقه دشوار برنامه‌ریزی داشته است.


با این‌همه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی در جریان مسابقه طولانی‌مدت 107 دقیقه‌ای نتیجه‌ای در پی نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. البته تیم ایران در ثانیه‌های پایانی بازی موفق شد روی یک ارسال و پس از 10 دقیق تسلط و حمله با ضربه سر کسری طاهری به گل برسد که کمک داور پرچم خود را بالا برد و حسرت به دل شماره 10 ایران و هواداران ماند.


در ضربات پنالتی اما با وجود استرسی که همیشه بر این فضا حاکم می‌شود، نوجوانان ایرانی با درخشش آرشا شکوری عملکرد بهتری داشتند و توانستند با نتیجه 4 بر 2 حریف سخت‌کوش خودشان را پشت سر بگذارند.


بی‌شک رسیدن به جمع 4 تیم برتر آسیا و حضور در جام جهانی می‌تواند تجربه گرانبهایی برای بازیکنان و ستاره‌های نسل جدید فوتبال ایران باشد تا از آنها در آینده بیشتر از این‌ها در سطح ملی و بین‌المللی ببینیم و بشنویم.

نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.