• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش شنبه 6 امرداد 1403 بروز رسانی 06:55
۵۶ عنوان کتاب درسی در دوره‌های مختلف تحصيلی بهسازی شده‌اند کد مطلب: 362 | تاریخ انتشار: 1402/6/22 | اخبار | آموزشی
۵۶ عنوان کتاب درسی در دوره‌های مختلف تحصيلی بهسازی شده‌اند
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام علی لطیفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز نوزدهم شهریور ماه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، به عملکرد این سازمان و لزوم تقویت و بهسازی کتب درسی و معرفی طرح انسجام بخشی کتب درسی با عنوان «طرحواره ملی تحول» پرداخت .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به زمان تدوین سند تحول بنیادین و لزوم متناسب سازی کتب آموزشی در آن زمان، محدودیت‌های زمانی و عدم وجود نقشه راه جامع را سبب تولید کتب بدون پیش نیاز مفهومی دانست .

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون به دنبال تحقق هم‌سو سازی کتب درسی با سند تحول و راهنمای عملی برنامه درسی در سطح مدارس هستیم به گونه‌ای که برای عوامل مدرسه به تفکیک هر دوره تحصیلی تصویری از برنامه درسی ارائه دهیم .

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تدوین چارچوب انسجام بخشی برنامه درسی به منظور انجام سه ماموریت سازمان پژوهش از طریق پژوره نیاز سنجی بیش از ۴۰ مرکز انجام گرفته است که در مراحل آخر اعتبار بخشی قرار دارد، شایستگی‌هایی از جمله هویت اسلامی ایرانی، تفکر و تعقل، تقویت روحیه کنجکاوی و اکتشاف و خودسازی و مدیریت خود مورد توجه قرار گرفته است .

وی خاطر نشان کرد: هدف سازمان پژوهش حرکت از تولیدگری به سمت تنظیم‌گری است و آماده پذیرش ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها، معلمان مجرب در تهیه منابع آموزشی است .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر از اجرای آزمایشی ۳ کتاب نونگاشت در پایه‌های ششم و هفتم داد و گفت: ۵۶ کتاب درسی در دوره‌های مختلف مورد بهسازی قرار گرفته‌اند .

لطیفی ادامه داد: کتاب تنها منبع آموزشی نیست و باید منابع متنوع آموزشی را به‌کار گرفت همچنین آموزش و توجیه معلمان با رویکرد برنامه درسی جدید مدنظر است و بهره‌گیری از کاغذ و مقوا تولید داخل را در تهیه کتب درسی را اتفاق مبارکی دانست تاکنون بی سابقه بوده است .

لطیفی تولید بسته‌های آموزشی با تلفیق شایستگی‌های فوق و ارائه راهنمای عملی برنامه درسی مدارس را طرحواره تحولی خواند.
نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.