• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش یکشنبه 18 شهریور 1403 بروز رسانی 03:23
همستر کمبت ، بازی جدیدی برای پولدار شدن یا برده داری مجازی؟! کد مطلب: 824 | تاریخ انتشار: 1403/3/17 | مقاله | اجتماعی
همستر کمبت ، بازی جدیدی برای پولدار شدن یا برده داری مجازی؟!
لازم دیدم این یادداشت را بنویسم چون اخیرا در میان پیام ها ، آنچه بیشتر نظرم را جلب کرد: فلان شخص Joined Telegram
قابل حدس بود که اتفاقی در شرف وقوع است. چیز جدیدی نیست فقط نام و روش آن تغییر کرده: همستر کمبت

استاد الهی قمشه ای می گوید: برای اینکه خلاقیت در تو زنده بماند باید بچه بمانی با همان صفا و پاکی بچگی. مگر ما چند سال عمر می کنیم؟! 90 سال؟! نود سال که چیزی نیست چنان تمام می شود که انگار همین دیروز بود. پس فرصتی برای ... و الی هذا.
واقعیت این است که سپری کردن مقداری وقت برای بازی اشکالی ندارد ولی تلف کردن عمر برای بازیگوشی با هیچ معیار عقلی قابل توجیه نیست. انتظار ندارم که ادامه مطلب را بخوانی تا شاید از ادامه کاری که شروع کرده ای منصرف شوی اما حداقل وقتی از بازی گوشی هایت خسته و نا امید شدی ، شاید برگردی و ادامه این یادداشت را بخوانی تا شاید دوباره در دام دزدان عمرت اسیر نشوی.
مخاطبان دنیای دیجیتال را می توان به دسته های مختلف تقسیم کرد. برای مثال:

1- عموم مردم که کارهای روزمره خود مانند امور بانکی ، خرید ، سلام و احوال پرسی با دوستان و آشنایان را از این طریق انجام می دهند. این دسته بزرگترین گروه مخاطبان شبکه اینترنت هستند که باعث می شود در کوتاه زمانی به رفع نیازهای روزمره خود بپردازند و انرژی و وقت خود را صرف سایر کارهایشان کنند و خوشبختانه میتوان گفت که اکثر نیازهای مردم بدون حضور و تنها با چند تاچ یا کلیک برآورده می شود. خوشبختانه فرهنگ استفاده از روشهای دیجیتال بسرعت رو به گسترش است و معدود افرادی هم که همچنان توانائی استفاده از این امکانات را ندارند به مراجعه به اماکنی مثل کافی نت ها مشکل خود را رفع می کنند.

2- بخشی از مردم که بخشی یا تمام کسب و کارشان در دنیای دیجیتال قرار گرفته است که این نیز باعث شده تا خدمات و محصولات خود را با صرفه جوئی در بسیاری از هزینه ها و حذف واسطه ها، مستقیما از طریق فضای مجازی عرضه کنند. توسعه این موضوع هم بسیار کارآمد می باشد خصوصا برای کسانیکه سرمایه ای برای خرید یا اجاره مغازه و بنگاه ندارند به راحتی می توانند از این فضا به کسب درآمد بپردازند.

3- گروهی دیگر که برای کسب دانش و مهارت و افزودن سواد و آگاهی های خود می پردازند یا حتی از این طریق تحصیل می کنند. همه ما حداقل در دوران کرونا دیدیم که می توان بدون حضور در آموزشگاه اعم از مدرسه و دانشگاه ، نیازهای درسی خود را تا حدود زیادی برطرف کنیم. خوشبختانه بعد از کرونا ، فرهنگ مطالعه از طریق شبکه اینترنت گسترش یافت بطوریکه کتابهای دیجیتال جایگزین خوبی برای نسخه های کاغذی شدند.

4- انگری بردز را که بیاد دارید. بازی محبوب و جذابی که روی تبلت و گوشی و کامپیوتر قابل اجرا بود. کلا تفریحات سالم اعم از بازی ، فیلم و کارتون و غیره گروه مخاطبان بزرگی را تشکیل داده که استفاده به اندازه آن خیلی هم مفید است.

5- مردم کم سواد(دیجیتالی) که طعمه افراد رند کلاهبردار می شوند و همه ما کم و بیش با ترفندهای مختلفی که بکار می بندند آشنا هستیم و بارها مشاهده کرده ایم که چگونه به چنگال قانون می افتند، مورد پیگرد قرار می گیرند و الی آخر... حالا چه فیشینگ باشد و یا بازیهای ندا فلانی و یا مینا بمانی و امیر چنانی ...

6- مردمی که در تعاملات سازنده برد - برد قرار می گیرند. برای مثال به یاد می آورم در اوایل که گوگل خود را بعنوان موتور جستجو معرفی کرده بود برای هر کلیک مبلغ یک سنت به اعتبار کاربر می افزود اما تعداد کلیکهای روزانه شخص محدود بود. راه دور چرا برویم، خیلی ها فکر می کنند که مسیریابهای اسنپ و .... از طریق مثلا ماهواره ای تشخیص می دهند که کدام اتوبان ترافیک سنگین دارد و کدامیک باز است اما می دانیم که در واقع روشن بودن GPS گوشیهای مردم و سرعت تردد آنها از مسیر است که میزان ترافیک آن را نشان می دهد. پس این تعامل برد - برد محسوب می شود. هم مردم بهره می برند و هم شرکت توسعه دهنده خدمات خود را به فروش می رساند.

7- برده های مجازی ، مخاطبان زیادی که برای ثروتمند شدن جذب بنگاههای شرط بندی ، گروههای خرید و فروش و سیستمهای بزرگ برده داری می شوند.
در مورد این آخری باید بگویم که سیستمهای مخرب با برنامه ریزی های دقیق و کاملا علمی از مردم بهره کشی می کنند و چون بسیار گسترده و ظاهرا موجه هستند در کوتاه مدت مخاطبان زیادی را جذب می کنند. این سیستمها قرار است مخاطبان خود را پولدار کنند و مخاطب نیز کار و زندگی خود را رها و روزانه ساعتها از وقت گران بهای خود را به رایگان تقدیم آنان می کنند. زیاده گوئی نکنم ، خیلی خلاصه هنگامیکه وارد فضای مجازی می شوید باید دقت کنید که آیا در ازای وقتی که صرف آن می کنید چیزی همان موقع بدست می آورید یا خیر و اگر آیا آنچه بدست می آورید ارزش وقت گذاشتن را داشته است یا نه.
لطفا و لطفا برده سیستمهای استثمارگر نشوید چون زمانی بخود می آئید که ماهها و شاید سالها عمر خود را بیهوده تلف کرده اید و دیگر هیچ ... زیاده عرض نیست.

ایام بکام
ناصر قراچی
نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.