• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش شنبه 6 امرداد 1403 بروز رسانی 06:29
کد مطلب: 594 | تاریخ انتشار: 1402/11/3 | اخبار | آموزشی
گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه‌ها/ ۲ بهمن ماه۱۴۰۲
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش کشور، از کلاس های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است.

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بنا بر وظیفه ذاتی خود، روایتگر این اقدامات زیبا است و در بخشِ اخبارِ خوب در پورتال وزارت آموزش و پرورش، این رخدادهای زیبا منتشر خواهد شد.

امکان دریافت مجوز تاسیس کودکستان برای نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی در راستای ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، امکان دریافت مجوز تاسیس و فعال سازی کودکستان برای دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی وجود داشته و قابل استفاده است.

ضرورت تقویت هنرستان‌های کشاورزی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۳.۳ درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های کشاورزی تحصیل می‌کنند، گفت :«‌توسعه کشاورزی به‌عنوان یکی از نیازهای کشور در راستای امنیت غذایی کشور ‌است و باید آن را ‌دنبال کنیم ‌و با این نگاه هم برنامه‌ای را برای تقویت هنرستان‌های کشاورزی از سال گذشته اجرا کردیم.

برگزاري اردوهای یک‌روزه فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برقراری اردوهای یک روزه دانش‌آموزی در طول فصل زمستان خبر داد.وی افزود: «رونق بخشیدن به اردوهای یک روزه در طول سال تحصیلی از جمله اولویت‌های معاونت پرورشی است و در حال حاضر که زمان امتحانات تقریبا به پایان رسیده است، از سرگیری این موضوع به صورت جدی و روزانه امکان پذیر است.

معافيت مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، کلیه واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پرداخت هزینه‌های مصرف برق، گاز و آب تا سقف الگوی مصرف، معاف هستند.

استخدام ۵۴۱ نفر کادر درمانگر و گفتار درمانگر در تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از جذب بیش از هزار مربی در آموزش و پرورش استثنایی تا پایان سال خبر داد.

وي با اشاره به اينكه به زودی دفترچه تکمیل ظرفیت را منتشر و تلاش می‌کنیم برای افرادی که موفق نشدند به مرحله ارزیابی تکمیلی برسند، تا قبل از پایان سال مجدداً مرحله تکمیل ظرفیت را تعیین تکلیف کنیم.

وي افزود: از مهر سال آینده دو رشته امور خدمات عمومی و رشته موسیقی هم برای دانش‌آموزان به مدارس استثنایی اضافه می‌شود؛ همچنین در حال بررسی برای ایجاد رشته گیاهان دارویی، دستیاری کشاورزی و کمک سراجی هستیم.

مدارس غیردولتی از ۱ تا ۵ رتبه‌بندی می‌شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از رتبه بندی یک تا پنج مدارس غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که این رتبه‌بندی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه برای ارتقای توانمندی‌های معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای را این معلمان را دنبال می‌کنیم.

ارسال شیوه نامه اجرای «برنامه شناسایی معلمان نمونه» به استان ها

به منظور اجرای چهلمین برنامه بزرگداشت مقام معلم در سال تحصیلی جاری و برای اجرایی نمودن راهکارهای ۸-۲ و ۱-۱۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شیوه نامه اجرای «برنامه شناسایی معلمان نمونه» ارسال شد.

اعلام برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی به‌مناسبت گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

به مناسبت تقرب به روز گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی با هدف برگزاری پرشکوه این دهه مبارک، از اجرای پویش دانش‌آموزی "چرا رای می‌دهیم؟"در تمامی استان‌ها تا برگزاری مسابقات فرهنگی - هنری در مسیر راهپیمایی اعلام شد.

پوشش خبری و تصویری و انجام مصاحبه ها با مسئولین و شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی توسط خبرگزاری پانا انجام مي گردد.

برگزاري جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، جهت استفاده از ابتکارات و نوآوری های مدارس غیردولتی کشور و تسری این ابتکارات به سایر مدارس، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی جشنواره ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیر دولتی را برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد:جشنواره توسط اين سازمان و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی برگزار می‌گردد.

دانش‌آموزان مبتلا به بیماری نادر تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار می‌گیرند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به تشریح برنامه‌های این سازمان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان دارای بیماری نادر تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار خواهند گرفت.
نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.