• والدین




  • دبیران




  • دانش آموزان




  • آموزشگاه ها




سامانه آموزشگاه علمی آزاد سپهر دانش پژوهان کیش ، دبستان و دبیرستان سپهر کیش شنبه 6 امرداد 1403 بروز رسانی 05:59
کد مطلب: 712 | تاریخ انتشار: 1403/1/23 | دبستان سپهر | آموزشی
خلاصه عملکرد دبستان سپهر در سال تحصیلی 1403-1402
ارزیابی عملکرد هر واحد آموزشی می تواند ابزاری برای رفع اشکلات و تقویت آن شود به شرط آنکه ارزیابی منصفانه و از نگاه های مختلف صورت گرفته باشد. توضیحات خلاصه شده زیر بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از دستکاهها و ادارات مرتبط ، اولیا ، مربیان ، دانش آموزان ، دفتر مدیریت موسسه سپهر دانش پژوهان کیش و برخی ناظرین کیفیت سنجی تهیه شده است:

1- با توجه به فرصت خیلی کوتاه تا شروع سال تحصیلی ، ثبت رسمی مدرسه و دریافت مجوز تاسیس و راه اندازی و همینطور آماده سازی ساختمان ، تجهیز مدرسه و تامین کادر آموزش به لطف الهی و تلاش زائد الوصف شبانه روزی ، نقطه قوتی برای موسس محسوب می شود. چه بسا حتی برای برخی از اولیا و عوامل داخلی هم باور پذیر نبود که اول مهر ماه ، مدرسه ای زیبا و مجهز ، از هر نظر آماده منتظر حضور دانش آموزان عزیز باشد.

2- در کنار آماده سازی مدرسه ، برگزاری دوره تابستانی برای دانش آموزانی که قرار است در مدرسه جدید تحصیل کنند و شناخت رفتاری و روحیات آنها نیز حرکتی مثبت ارزیابی می شود و نشان از عزم و اراده موسسه برای هدفی که در پیش گرفته داشت. همین موضوع باعث ایجاد اعتماد عمیق والدین نسبت به موسسه گردید که این خود بار مسئولیت موسسه را بیشتر کرد تا با تلاش مظاعف بتواند خدمات شایسته ای را به دانش آموزان ارائه کند.

3- گرچه تلاش بی شائبه برخی والدین برای جذب دانش آموز بطور مستمر وجود داشت و از این بابت همواره موسسه قدردان این عزیزان است اما متاسفانه سال تحصیلی با تعداد دانش آموزان بسیار اندک در پایه های سوم (2 نفر) و در پایه چهارم (1 نفر) شروع می شد اما موسسه به لحاظ اخلاقی صلاح ندید که پایه های مذکور را نداشته باشد و لذا به قولی که داده بود وفادار ماند گرچه بار مالی قابل توجهی را متحمل می شد.

4- منافع فردی و جمعی دانش آموزان همیشه بعنوان خط قرمز مدرسه تعریف شده است لذا با وجود تلاش برای جذب کادر مجرب و متعهد ، متاسفانه در برخی موارد بعلت ذهنیت غیر صحیح بعضی آموزگاران نسبت به سیستمی که اصل آن بر احترام بنا شده است ، مدرسه ناچار به استفاده از جایگیزین گردید که طبعا می توانست برای والدین نگرانیهای زیادی را ایجاد کند اما خوشبختانه امروز می بینیم که به آنچه از یک مدرسه خوب انتظار می رود دست یافته ایم. دانش آموزان ، معلم و مدرسه خود را دوست دارند ، اصل احترام به آنان حفظ شده است و در مورد خطاهائی که ممکن است انجام دهند از عوامل بازدارنده ای استفاده می شود که به شان و روحیه ایشان آسیبی وارد نشود.

5- با توجه به توضیح فوق می توان گفت که درخت "سیستم محوری" به جای "معلم محوری" به بار نشست و ضمن حفظ جایگاه رفیع معلم ، مدرسه توانست با "اقتدار" توانائی نظام برنامه ریزی خود را مقدم شمرده و وارد بحران نشود و همچنین نشان داد که در این مسیر به هیچ عنوان مصلحت صنفی را به منفعت دانش آموز ترجیح نمی دهد و آماده رفع تمام موانع و حاشیه هائی که ایجاد می شوند هست. گرچه در این بین ، سعه صدر بیشتری از برخی اولیا مورد انتظار بود و کم لطفی هائی صورت گرفت اما به هر حال برای ایشان هم ثابت شد که موسسه تصمیم صحیح را اتخاذ کرده است.

6- با عنایت به توضیح فوق ، ضرورت دوره های توانمند سازی اولیا و مربیان در دستور کار مدرسه برای سال تحصیلی 1404-1403 قرار گرفت تا هم مربیان با سیستم آموزشی سپهر آشنا شوند و هم والدین بتوانند در شرایط خاص بدون استرس و با اعتماد کامل همراه مدرسه باشند. با این توضیح ، میتوان گفت در صورتی می توان یک سیستم موثر را موفق دانست که عوامل مرتبط با آن کاملا توجیه شده باشند.

7- به دلیل فوق الذکر ، در پاره ای موارد نارضایتی هائی چه از سوی مربیان و چه از طرف اولیا مشاهده شده که تحقیقا ناشی از همان نبود آموزشهای متناسب با روش های اتخاذ شده از سوی مدرسه بشمار می روند و البته انجام وظائف مربیان و مدیریت دبستان را بسیار دشوار نمود به گونه ای که انرژی زیادی که می توانست صرف اهداف اصلی مدرسه شود ، در جهت جلوگیری از تنش میان برخی اولیا و مدرسه تلف گردید و بطور جدی عامل خستگی زائد الوصف مربیان در روزهای منتهی به اسفند ماه شد.

8- برای عدم تکرار موارد خارج از انتظاری که اشاره شد ، موسسه نظام قوی تری را برای جذب دانش آموز و کادر در سال تحصیلی آینده تعریف نمود و با توجه به ضرورت غربالگری ، طبیعی است که ناخشنودی هائی در پایان سال تحصیلی مشاهده شود.

9- خوشبختانه در طی سال تحصیلی ، مدرسه نظم داخلی خود را حفظ کرد و علیرغم دشواریها حتی یک ساعت هم کلاس بدون معلم نداشت.

10- با وجود نوع رفتار مربیان که همواره با مهربانی و بدون برخوردهای قهری بوده است و با توجه به شیطنت های کودکانه دانش آموزان ، خوشبختانه شاهد هیچگونه حادثه ، برخورد فیزیکی ، واژه های تحقر آمیز نسبت و امثالهم نسبت به دانش آموزان عزیز مدرسه نبودیم و صبر و حوصله و تلاش مربیان دلسوز و توانای مدرسه ستودنی و قابل تقدیر است.

11- مدرسه در جهت آموزش مواد درسی هرچه در توان داشت را بکار برد و گرچه شوربختانه از همراهی برخی والدین محروم بود اما میانگین تراز علمی دانش آموزان بسیار بالاتر از حد استاندارد تعریف شده بوده است.

12- مدرسه موفق نشد تا اهمیت دوره توانمندسازی را برای والدین روشن کند از این رو برگزاری این دوره برای سال تحصیلی آینده بصورت الزامی خواهد بود.

13- تعدادی از دانش آموزان که والدین آنان دانش بیشتری در رابطه با نوع برخورد با فرزند خویش را داشتند در استفاده از فوق برنامه های مدرسه موفق بودند اما یقینا اگر همه والدین نسبت به دانسته های لازم توجیه بودند ، نتیجه خیلی بهتری در این زمینه حاصل می گردید.

14- در شروع سال تحصیلی مشاهده شد که تعدادی از دانش آموزان بشدت در برخورد های اجتماعی دچار ضعف و ناتوانی هستند اما خوشبختانه اکنون تغییرات فراوان آنها بوضوح دیده می شود.

15- در یک نگاه میتوان این سال تحصیلی را برای دانش آموزان دبستان سپهر ، سالی توام با احترام ، نشاط ، آموزش موثر ، رفتار دوستانه و پر مهر توصیف کرد.


با عنایت به مشروح عملکرد دبستان سپهر در این سال تحصیلی ، برنامه ها و متدهای لازم برای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی مدرسه در سال تحصیلی آتی در دستور کار قرار گرفت و انشالله سالی پر شکوه و شایسته دانش آموزان عزیز را در پیش خواهیم داشت.
نظرات
سید مانی 1403/1/25 11:37
سلام و عرض ادب
خسته نباشید.
نظر شما:


اطلاعیه دبیرستان سپهر
به اطلاع کیشوندان محترم می رساند که دبیرستان پسرانه غیر دولتی سپهر کیش در مقطع متوسطه دوم برای سال تحصیلی 1401-1400 و کلاسهای تابستانی 1400 شروع به ثبت نام کرده است. لذا از کلیه دانش آموزانی که پایه نهم، دهم یا یازدهم را به پایان رسانیده اند و علاقمند باشند در محیطی جذاب و علمی مشغول به تحصیل باشند دعوت بعمل می آید تا برنامه های آموزشی این دبیرستان را ملاحظه کنند. برای آگاهی بیشتراز شرایط ثبت نام و برنامه های دبیرستان سپهر کلید زیر را انتخاب نمائید.